Selasa, 6 April 2010

Yussof Mahal dengan barisan baru kepimpinan BN Labuan - Mengharungi Cabaran PRU 13


LABUAN--Pengerusi Penyelaras Barisan Nasional Labuan, Datuk Haji Yussof Mahal telah melantik ahli-ahli jawatankuasa baru BN Labuan beberapa hari selepas yang menerima watikah perlantikan daripada Dewan Tertinggi Barisan Nasional Malaysia awal Februrari lalu.

Perlantikan daripada Pengerusi BN Malaysia yang juga Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Abd Razak itu berkuatkuasa sehingga 31 Mei 2011.

Ramai yang menganggap lantikan ahli-ahli jawatankuasan yang dibuat beliau mendapat pelbagai reaksi positif.

Pemimpin veteran Datuk Isli Siput menyifatkan barisan ahli jawatankuasa baru ini dilihat bertenaga dan bersemangat tinggi.

Perlantikan Yussof Mahal dikatakan mendapat sokongan penuh dari semua parti komponen Barisan Nasional di Labuan.

Antara yang wakil UMNO yang dilantik dalam AJK BN kali ini termasuklah Pemangku Ketua Bahagian UMNO Labuan, Datuk Yunus Kurus sebagai Timbalan Pengerusi, Dr Harun Pudin sebagai Setiausaha, Ali Datuk Omar Bledram sebagai Bendahari dan Rozman Datuk Isli sebagai Naib Pengerusi.

Yang Dipertua Dewan Perniagaan Melayu Malaysia Labuan yang juga mantan Pegawai Jabatan Pengeran Malaysia Datuk Yussof Mohammad turut dilantik sebagai Ketua Biro Penerangan bagi menjelaskan pelbagai isu rakyat dalam konteks Barisan Nasional.

Ketua Pemuda Umno dan Ketua Wanita Umno masing-masing dilantik sebagai ketua Pemuda dan Ketua Wanita BN dengan dibantu oleh barisan kepemimpinan pemuda dan wanita komponen-komponen BN.

Ketua-ketua parti komponen BN yang lain juga masing-masing dilantik sebagai Naib Pengerusi BN.

Diharap barisan AJK BN kali ini dapat memantapkan persiapan parti menjelang PRU-13 kelak.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan