Ahad, 19 April 2009

PROGRAM PUSINGAN PERTAMA "Apa Khabar Orang Kampung" DILANCAR DI KG. RANCHA-RANCHA

LABUAN: Ahli Parlimen Kol. (K) Datuk Haji Yussof Mahal melancarkan program baru masyarakat yang dinamakan “Apa Khabar Orang Kampung” sebagai usahanya untuk mengenal pasti permasalahan rakyat dengan lebih berkesan.

Program pusingan pertama yang bermula pada 11 April lalu bermula di Kg Rancha-Rancha akan dilebarkan di kesemua 26 kampung yang lain.

“Ini adalah program masyarakat yang baru sepanjang tahun ini. Ianya berkesan untuk mengenal pasti permasalahan rakyat yang dihadapi oleh rakyat di kawasan parlimen saya,” katanya.

Program yang mempunyai sejam berdialog dengan ketua-ketua jabatan kerajaan adalah untuk memberikan penjelasan serta merta dan bersemuka kepada penduduk kampung.

“Penduduk kampung mungkin menghadapi masalah berjumpa degan ketua-ketua jabatan kerajaan, tetapi dengan adanya program ini, ianya akan dapat membantu mereka. Seperti hari ini , kita dapat melihat pelbagai isu dan permasalahan nelayan diselesaikan dengan segera,” katanya.

Yussof tidak menafikan banyak masalah tidak dapat diselesaikan berikutan kesukaran mendapat temujanji dengan ketua-ketua jabatan.
Semasa program itu berjalan, pelbagai aduan diutarakan termasuklah berhubung dengan perlaksanaan projek pembangunan yang tidak siap yang telah menyebabkan kesulitan kepada penduduk-penduduk kampung.

Dalam pada itu, Yussof juga menggesa belia-beliau yang belum mendaftar sebagai pengundi agar berbuat demikian di pejabat pilihanraya.
“Tunaikanlah tanggungjawab anda sebagai warga Malaysia” katanya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan