Sabtu, 25 Disember 2010

Pelbagai Isu Didebatkan Di Parlimen - Telah Memperlihatkan Hasil

KUALA LUMPUR-- Datuk Yussof Mahal meneruskan usahanya memperdebatkan pelbagai isu kepentingan warga Labuan pada sidang Parlimen tanpa khuatir dilabel sebagai "Outspoken MP".

Apa yang penting, isu dan kepentingan Labuan dapat diketengahkan di peringkat persekutuan dan seterusnya diberi perhatian.

"Bukan bersuara untuk mendabik dada, tetapi cuba sedaya-upaya memperlihatkan agenda kerajaan 1Malaysia untuk semua peringkat dapat direalisasikan."

Setiap sidang parlimen bermula, pelbagai isu dalam bentuk soalan lisan dan bertulis yang belum sempat diberi perhatian akan terus diajukan. Dan syukur alhamdulillah kita dapat lihat hasilnya.

Sebagai contoh, isu sekolah menengah agama yang telah diberi perhatian dan direalisasikan oleh Menteri Di Jabatan Perdana Meneteri yang melihat keperluannya di Labuan.

Sesi pengambilan akan bermula pada Jan 2011, dan ini adalah salah satu usaha kita di Parlimen yang kita tidak pernah rasa jemu mengetengahkan isu ini.

Sekolah Menengah Agama Lubok Temiang ini akan menjadi katalis kepada pelajar islam untuk meneruskan pembelajaran mereka ke peringkat menegah tanpa perlu ke Kota Kinabalu atau di negeri lain yang jauh dari tempat lahir mereka.

"Saya bersyukur dengan semangat yang diberi kepada saya oleh pemimpin masyarakat dan warga Labuan selain Jabatan Agama Islam WP Labuan (JAWI) yang turut memainkan peranan dalam hal ini."

Selain itu, isu pembangunan pelancongan dan industri minyak dan gas.

Kini, Petronas Methanol dan Kementerian Pelancongan pada dasarnya telah bersetuju untuk mempertingkatkan pembangunan pelancongan di Labuan sebagai salah satu pemacu ekonomi dan sumber pendapatan penduduk tempatan, manakala Petronas Methanol akan membuka peluang kepada usahawan tempatan samada yang berpengalaman atau baru berjinak dalam industri ini bermula awal tahun 2011.

Ini adalah untuk warga Labuan untuk berdiri sama tinggi dan duduk sama rendah dengan warga di negeri-negeri lain.

Sokongan dari semua pihak adalah perlu bagi membantu merealisasikan agenda kita dalam memajukan Labuan dan seterusnya merancakkan aktiviti ekonomi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan