Sabtu, 25 Disember 2010

Yussof Lawat Mangsa kebakaran Patau-Patau 2, Bersama KPE Perbadanan Labuan - Gesa Bantuan Segera Dihulurkan


LABUAN – DatukYussof Mahal turun padang menziarahi keluarga yang ditimpa musibah rumah musnah dijilat api di Kg.Patau-patau 2, 7 Disember lalu.

Meskipun didalam keadaan hujan, beliau yang ditemani oleh Ketua Pegawai Eksekutif Perbadanan Labuan Haji Zainol Abidin Abdullah telah menghabiskan hampir sejam di lokasi rumah terbakar tersebut dan sempat mendengar sendiri dan melihat rakaman video peristiwa kebakaran tersebut yang dirakamkan oleh ahli keluarga mangsa menggunakan telefon bimbit.


Yussof yang turut sedih melihat keadaan rumah mangsa telah menyeru agensi berkaitan seperti Perbadanan Labuan, Baitulmal Labuan untuk menilai bentuk bantuan yang dapat disalurkan demi menjaga kebajikan keluarga mangsa kebakaran tersebut.

Dalam pada itu difahamkan bahawa Jabatan Kebajikan Labuan telah menghulurkan bantuan berupa keperluan asas kepada keluarga mangsa.

Yussof turut menzahirkan penghargaan kepada Jabatan Bomba Labuan yang berjaya menangani masalah kebakaran tersebut dengan pantas dan menghalang kebakaran tersebut daripada merebak ke beberapa rumah sekitar.

Turut hadir di tempat kejadian ketika lawatan adalah Ketua Kampung Patau-Patau 2, Sulaiman Wanchi dan beberapa penduduk kampung lainnya.

Menurut Husin, salah seorang mangsa rumah terbakar, laporan polis berkenaan kejadian telah dibuat dan mereka sehingga kini masih menunggu hasil laporan bomba sebelum mengemukakan permohonan bantuan kepada pihak berkaitan.

Yussof menyatakan komitmen kerajaan untuk membantu keluarga mangsa kebakaran didalam meringankan beban yang mereka tanggung.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan