Selasa, 20 April 2010

BN Labuan turut sama dalam memberi sokongan pilihanraya Kecil Hulu Selangor



HULU SELANGOR -- Pengerusi BN Labuan Datuk Haji Yussof Haji Mahal bersama sebahagian barisan kepemimpinan BN Labuan turut serta pada hari penamaan calon Pilihanraya Kecil Hulu Selangor bagi menyuntik semangat kepada calon BN P. Kamalanathan yang berhadapan dengan calon PKR Datuk Zaid Ibrahim.

Calon BN pada awalnya berhadapan lawan empat penjuru yang mana dua adalah calon bebas yang telah menarik diri pada saat awal lagi.

Hari penamaan calon pada 17 April lalu turut menyaksikan lebih 10,000 penyokong daripada kedua-dua parti BN dan PKR memberikan semangat kepada calon mereka, meskipun pada jelasnya terdapat kekecohan berikutan ketiadaan kawalan emosi dari dua belah pihak penyokong. Keadaan dapat dikawal oleh pihak polis yan hgtelah bersiap sedia pada awal lagi.

Menteri-menteri Kabinet yang diketuai oleh Timbalan Perdana Menteri merangkap Timbalan Pengerusi BN; Tan Sri Muhyiddin Yassin mengiringi calon BN P. Kamalanathan di Dewan Serbaguna Belia dan Sukan Hulu Selangor.

Kehadiran Yussof Mahal bersama rombongannya disamping rombongan dari Sabah turut merancakkan lagi pilihan raya kecil Hulu Selangor.
Yussof dalam kenyataannya, kemenangan BN dalam pilihanraya kecil ini adalah penting bagi mengembalikan angin perubahan kepada pucuk pimpinan BN.

"Sebagai Ahli Parlimen BN dan pengerusi BN Labuan, faktor geografi bukanlah faktor penghalang untuk kita membantu dan bekerjasama dalam memastikan kemenangan BN. Kita akan bantu sebaik mungkin. kedua-dua calon mempunyai kelebihan masing-masing, dan apa yang penting calon BN adalah calon pemerintah kerajaan persekutuan yang mampu membawa perubahan pembangunan dan rakyat harus fayham semua ini," katanya.

Yussof berkata sokongan moral kepada mana-mana calon BN dalam pilihanraya kecil bukanlah pertama kali tetapi sebelum ini, beliau juga turut sama dalam memberi sokongan dan memberi penjelasan kepada pengundi-pengundi dibeberapa kawasan pilihanraya kecil termasuk di Negeri Sembilan dan Terengganu.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan